Kony 2012



Okej, idag vaknade jag vid 10 på morgonen kanske och såklart det första jag gör är att kolla twitter på min telefon. Kollar "discover" alltså där alla "trends" är och ser något som heter " #stopkony ", ser att en kille har lagt in en video om Kony och börjar kolla, hade alltså ingen aning om vem joseph kony var innan denna video. Och jag satt helt fast klistrad i 30 minuter och var helt omskakad och så jävla berörd, arg och ledsen.
Videon hade bara 100 000 views vid 10 på morgonen, ingen hade skrivit om det på fb, knappt några tweets om det. Och nu är det över hela min fb, överallt på twitter och den har 4 miljoner views.
Och jag är så jävla STOLT över att folk bryr sig, delar videon, och faktiskt fattar att det här är allvar. Den här mannen har kidnappat barn i 23 år.. Och resten av världens visste knappt om det. Jag har delat den här videon typ överallt nu och hoppas att ni också gör detsamma. Folk behöver se det här och få en verklighetsställare.
Snälla, kolla på videon. 30 minuter av erat liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0